Klub
Inteligencji Katolickiej w Katowicach
D L A T E G O
B i u l e t y n K l u b u I n t e l i g e
n c j i K a t o l i c k i e j w K a
t o w i c a c h
Nr 5 (113) 13 maja 2001
"Tymi słowami ledwie powstrzymali tłumy od złożenia im ofiary. Tymczasem
nadeszli Żydzi z Antiochii i z Ikonium. Podburzyli tłum, ukamienowali Pawła
i wywlekli go za miasto, sądząc, że nie żyje. Kiedy go jednak otoczyli
uczniowie, podniósł się i wszedł do miasta, a następnego dnia udał się
razem z Barnabą do Derbe. W tym mieście głosili Ewangelię i pozyskali wielu
uczniów, po czym wrócili do Listry, do Ikonium i do Antiochii, umacniając
dusze uczniów, zachęcając do wytrwania w wierze, bo przez wiele ucisków
trzeba nam wejść do królestwa Bożego."
Dz 14,18-22
20. ROCZNICA OCALENIA
ŻYCIA OJCA ŚWIĘTEGO JANA PAWŁA II
13 maja 1981 R.P.
20. ROCZNICA ODEJŚCIA
DO PANA PRYMASA TYSIĄCLECIA
28 maja 1981 R.P.
75 LAT NIEDZIELI TYGODNIKA KATOLICKIEGO
26 kwietnia 1926 R.P.
80. ROCZNICA III
POWSTANIA ŚLĄSKIEGO
3 maja 1921 R.P. - rozpoczęcie powstania
210. ROCZNICA KONSTYTUCJI 3 MAJA
Rok 2001 - Rokiem Stefana
Kardynała Wyszyńskiego
Cytaty
Naród bez dziejów, bez
historii, bez przeszłości, staje się wkrótce narodem bez ziemi, narodem
bezdomnym, bez przyszłości. Naród, który nie wierzy w wielkość, i nie chce
ludzi wielkich, kończy się.
Słowo trzeba rodzić
z przygotowanego serca, bo tylko w takim sercu jest wewnętrzna, istotowa
prawda. A służyć Bogu to służyć Prawdzie.
Dla narodu rozwijającego
się normalnie największą radością i łaską jest rodzina.
Chrześcijańska postawa
jest postawą mocy, którą bierzemy nie z siebie, lecz z Boga. Nasza moc
z Boga jest.
Kard. Stefan Wyszyński,
Kalendarz Słowa Bożego 2001
10. rocznica Encykliki Centesimus annus
(fragmenty encykliki)
10. ... Encyklika Rerum novarum
poddaje krytyce dwa systemy społeczno-ekonomiczne: socjalizm i liberalizm.
Socjalizmowi poświęca cześć pierwszą, w której zostaje potwierdzone prawo
do własności prywatnej. Liberalizmowi zaś nie poświęca specjalnego rozdziału,
ale - co zasługuje na uwagę - przeprowadza jego krytykę, gdy podejmuje
temat obowiązków Państwa. Nie może ono ograniczać się do "starania się
o dobro części obywateli", to znaczy tych, którzy są bogaci i żyją w dobrobycie,
a "zaniedbywać resztę", stanowiącą niewątpliwie przeważającą większość
społeczeństwa; w przeciwnym razie zostaje naruszona zasada sprawiedliwości,
która nakazuje oddać każdemu to, co mu się należy. ...
15. ... Encyklika Rerum novarum
przeciwstawia się upaństwowieniu środków produkcji, które uczyniłoby z
każdego obywatela jeden z trybów machiny Państwa. Równie zdecydowanie poddaje
krytyce koncepcję Państwa pozostawiającego dziedzinę gospodarki całkowicie
poza zasięgiem swego zainteresowania i oddziaływania. ... W tej dziedzinie
encyklika Rerum novarum wskazuje
drogę właściwych reform, które przywróciłyby pracy jej godność wolnej działalności
człowieka. Wymagają one przyjęcia odpowiedzialności przez społeczeństwo
i Państwo, przede wszystkim w celu obrony pracownika przed widmem bezrobocia.
... Społeczeństwo i Państwo winny ponadto gwarantować taki poziom zarobków,
by wystarczały one na utrzymania pracownika i jego rodziny, a także pozwalały
na gromadzenie pewnych oszczędności. ...
35. ...Przekonaliśmy
się, że nie do przyjęcia jest twierdzenie, jakoby po klęsce socjalizmu
realnego kapitalizm pozostał jedynym modelem organizacji gospodarczej.
Należy obalić bariery i monopole, które wielu Narodom nie pozwalają na
włączenie się w ogólny proces rozwoju i wszystkim - jednostkom i Narodom
- zapewnić podstawowe warunki uczestnictwa w nim. ...
40. Do obowiązków Państwa
należy troska o ochronę i zabezpieczenie takich dóbr zbiorowych jak środowisko
naturalne i środowisko ludzkie, których ochrony nie da się zapewnić przy
pomocy zwykłych mechanizmów rynkowych. ...
45. ... Broniąc własnej
wolności, Kościół jednocześnie broni osoby ludzkiej, która ma bardziej
słuchać Boga niż ludzi (por. Dz 5,29), rodziny, różnych społecznych organizacji
i Narodów, bowiem im wszystkim przysługuje własny zakres autonomii i suwerenności.
46. ... Historia uczy,
że demokracja bez wartości łatwo się przemienia w jawny lub zakamuflowany
totalitaryzm. ...
62. ... W Rzymie, u
św. Piotra, 1 maja 1991 roku, w dniu św. Józefa Rzemieślnika, w trzynastym
roku mego pontyfikatu.
Jan Paweł II, papież
20 lat Tygodnika
Solidarność * * * Dochód nienarodowy (fragmenty)
Patrząc na ewolucję kraju
od upadku komunizmu, można zauważyć szereg sukcesów. Każdy o tym wie. Stwierdzamy
również jednak kilka zasadniczych zjawisk bardzo groźnych, które blokują
rozwój Polski na całe dziesięciolecia, i to niezależnie od tego, czy kraj
będzie lub nie w Unii Europejskiej. Jest nie do pojęcia dla człowieka normalnego,
jak władze polskie, jakiekolwiek by były w ostatnich latach, mogły dopuścić
do wyprzedaży konsorcjom zagranicznym wszystkiego, co miało jakąkolwiek
wartość. Inwestycje zagraniczne były i są konieczne, ale powinny być sterowane
i kontrolowane. Tymczasem Polska, pod pozorem prywatyzacji, stała się po
prostu kolonią wielkich korporacji.
Wszelkie badania międzynarodowe
potwierdzają, że przyszłość każdego kraju zależy w dużej mierze od stopnia
inwestowania w edukację i ochronę zdrowia. Tymczasem Polska wydaje na studenta
nie tylko kilkanaście razy mniej niż kraje rozwinięte, ale 6 razy mniej
niż np. Czechy czy Węgry. Jest coraz więcej studentów, ale nauczyciele
akademiccy dostają skandaliczne wynagrodzenia i uciekają z uczelni, gdzie
zresztą nie ma nawet na zakup papieru czy na naprawę sprzętu.
Tak samo upada piękna,
utrzymana przez wieki, kultura polska. Banki przestały być polskie. Trzy
czwarte z nich jest już w rękach kapitału zagranicznego. Konsekwencje są
ogromne i będą długotrwałe: banki te nie będą wspierać inwestycji dobrych
dla Polski, lecz jedynie inwestycje zapewniające na krótko największy zysk,
oczywiście, dla ich najważniejszych klientów, wielkich korporacji międzynarodowych.
Schemat latynoamerykański
urzeczywistnił się: nowi magnaci nowej Targowicy na usługach kapitału zagranicznego,
15 proc. narodu żyje dobrze. Bezrobocie rośnie i bieda się szerzy na wsi,
w małych miasteczkach, wśród ludzi sektora budżetowego.
Mówi się o konieczności
upadku setek tysięcy gospodarstw rodzinnych, o pozostawieniu swojemu losowi
popegeerowskich farm. Będziemy mieli wielkie gospodarstwa, produkujące
żyto, jak w Europie Zachodniej. Co za bzdura! Polska mogła skorzystać ze
swojego "zacofania" i skierować te małe gospodarstwa rodzinne na drogę
ekologicznej produkcji, możliwą tylko w małych, rodzinnych gospodarstwach
właśnie, i stworzyć bardzo rentowną polską specjalizację w tej dziedzinie.
Nie ulega wątpliwości,
że dalej tak być nie może. Ludzie zaczynają się buntować i pragnąć czegoś
innego. A programu nie trzeba szukać daleko: wystarczy powrócić do etosu
Solidarności, zastosować w praktyce naukę Ojca Świętego, dla której cel
jest jeden: afirmacja godności osoby ludzkiej, każdej osoby. Dlaczego ja,
przybłąkany Francuz, tak twierdzę? Po prostu zależy mi na przyszłości kraju
moich dzieci.
Bernard Margueritte, Tygodnik
Solidarność 13 IV 2001 str. 5-6.
Myślmy -
myślenie nie boli i nic nie kosztuje!
Państwo
Czynnikami tworzącymi państwo są system władzy, terytorium
i ludzie, a organizacja państwa jest konieczna dla rozwoju moralnego człowieka.
Dlatego teoria państwa i jego działania należy do dziedziny etyki. N.Macchiavelli
widział te sprawy inaczej, stawiając formę i skuteczność działania przed
moralnością. Naczelnym zadaniem państwa jest dobro wspólne obywateli. Historia
pokazuje, że państwa mające na celu zachowanie samej władzy, a nie dobra
wspólnego, skazane są na zagładę. Każde państwo dysponuje przymusem prawnym,
który jest wtedy uzasadniony, gdy realizuje dobro wspólne, a nie dobro
niektórych grup społecznych, czy narodowych. Już S. Staszic uważał, że
Polska powinna stać się państwem praworządnym i dbać o dobro wszystkich
obywateli, a nie tylko szlachty.
Państwo przekracza
swoje uprawnienia, gdy nakazuje realizowanie tego, co nie jest dobrem wspólnym,
co nie jest prawdą. Dochodzi wtedy do kłamliwego przedstawiania historii,
zataja się niewygodne fakty, umożliwia się realizowanie zła. Obecnie zauważamy
symptomy takiej sytuacji, a widocznym jej przejawem jest upadek moralności,
korupcja, spadek bezpieczeństwa publicznego oraz pornografia wyzierająca
ze stron kolorowych czasopism i szklanego okienka telewizora.
Ważnym elementem prawidłowego
funkcjonowania państwa jest lojalność obywateli. Gdy rządzący nadużywają
swej władzy i wydają prawa sprzeczne z nakazem prawa naturalnego “dobro
czynić”, może nawet dojść do buntu. Żadna władza nie może bezkarnie
występować przeciw temu prawu naturalnemu. Trafnie ujął to ks. prof. Mieczysław
Krąpiec: “kto uderza w swoją rację bytu, pozbawia siebie bytu w danym zakresie”.
Czy nasze prawo, stanowione przez Parlament, sprzyja czynieniu dobra wspólnego?
Zastanówmy się.
Antoni Winiarski
Intencja
II krucjaty modlitwy za Ojczyznę - maj 2001
Za wszystkich sprawujących władzę w Polsce, aby w swoich
działaniach nie dążyli do uzyskiwania własnych korzyści i panowania nad
innymi, lecz starali się im służyć.
KIK Warszawa Informator klubowy marzec 2001, str. 5.
Ukraina oczekuje
na Ojca Świętego
... Ukraina - wielkie terytorium (603,7 tys. km kwadratowych)
z niemal 50 milionami mieszkańców - gorączkowo poszukuje potwierdzenia
niezależnego istnienia przez światowe autorytety. Za taki uznaje niewątpliwie
Jana Pawła II, który na dodatek wywodzi się z sąsiedniego, pobratymczego
kraju, zna ich dzieje i bieżące bolączki. W ciągu minionych dziesięciu
lat niezależności Ukraina poszukuje swej tożsamości narodowej i państwowej.
W centrum i na wschodzie kraju ciągle niezabliźnioną raną jest w odczuciach
mieszkańców wspomnienie wielkiego głodu w latach 1932-33, które to ludobójstwo
pochłonęło miliony ofiar. W części zachodniej kraju ciągle żywe są bolesne
wspomnienia o wywózkach całych rodzin w głąb byłego ZSRR, do więzień
i łagrów, które zaczęły się w roku 1939, a ustały dopiero w 1951, kiedy
to skończyła się w tej części kraju wojna domowa.
Ukraińska Cerkiew Prawosławna Patriarchatu
Moskiewskiego liczy: 8403 parafie, 113 klasztorów, 7122 duchownych
oraz 7407 świątyń.
Ukraińska Cerkiew Prawosławna Patriarchatu
Kijowskiego liczy: 2471 parafii, 17 klasztorów, 1978 duchownych i 1825
świątyń.
Ukraińska Autokefaliczna Cerkiew Prawosławna
liczy: 988 parafii, 2 klasztory, 502 duchownych i 661 świątyń.
Kościół greckokatolicki, zwany ostatnio
Kościołem Bizantyjsko-Ukraińskim liczy: 3234 parafie, 78 klasztorów, 1976
duchownych i 2721 świątyń.
Kościół rzymskokatolicki liczy 770
parafii, 38 klasztorów, 408 duchownych oraz 678 świątyń i kaplic.
Leszek Wołosiuk, Posłaniec
św. Antoniego z Padwy, marzec-kwiecień 2001, str. 30.
Dyskryminacja TV Niepokalanów
"KRRiT dyskryminuje naszą
stację telewizyjną" - stwierdzili 28 marca br. na konferencji prasowej
w Warszawie franciszkanie konwentualni. ... Prowincja franciszkanów w trwającym
obecnie konkursie ubiega się o przyznanie dodatkowych częstotliwości w
Szczecinie, Lublinie, Częstochowie, Białymstoku, Rzeszowie, Bielsku-Białej,
Suwałkach i Wałbrzychu. ... Zakonnicy podkreślają, że jeśli stacja nie
otrzyma nowych częstotliwości, to "mielibyśmy do czynienia z pewną schizofrenią
Rady (...), z jednej strony krytykuje ona takie programy, jak Big
Brother czy Dwa Światy,
a z drugiej uniemożliwia działalność stacji, która takich programów nie
chce nadawać".
Niedziela, 8 IV 2001, str. 26.
"Ostatnio na naszym rynku
telewizyjnym pojawiły się dwa programy wprost gorszące. Ostrzegają nauczyciele,
psychologowie; w radiu wypowiadają się na ten temat posłowie, wskazując
na szkodliwość i niemoralność obu programów. Decydenci argumentują: "Ale
mamy wielką oglądalność, ludzie chcą takich programów". A może wyobraźnia
jest już chora, zatruta brutalnością i nieczystością... Zaciekawienie prawdą
łatwo zinstrumentalizować "podglądactwem", które jest przekreśleniem dobrego
smaku i prawa do intymności. Czy tylko dlatego, że program będzie miał
wielką oglądalność, należy go wprowadzać i tolerować?"
Arcybiskup Jósef Michalik, Niedziela 8 IV 2001, str.
7.
Przed przydziałem 8 częstotliwości telewizyjnych
sygnał TVN docierał do 35% polskich gospodarstw, polsatowskiej TV4 - do
25% i TV PULS ojców franciszkanów z Niepokalanowa - do 13,5%.
Głos. Tygodnik Katolicko-Narodowy,
7 IV 2001, str. 9.
2. rocznica beatyfikacji Ojca Pio
2 maja 1999 r. w obecności
500 tys. wiernych zgromadzonych na Placu św. Piotra odbyła się uroczystość
beatyfikacji Ojca Pio.
Powrót synów marnotrawnych
Nawrócenie komunisty
Włoch Giowanni Bardazzi
był kierownikiem komórki partii komunistycznej w swojej miejscowości. Niechętnie
patrzył na religijność swojej żony. ... Chciał jak najszybciej się wyspowiadać.
Jednak Ojciec Pio nie przyjął go od razu. Bartazzi zerwał ze swoim środowiskiem,
przeprosił wszystkich, których wcześniej prześladował i dopiero wtedy pojednał
się z Bogiem.
Nawrócenie masona
Cesare Festa pełnił w masonerii
jedną z najwyższych funkcji. Nie ukrywał, że jest zagorzałym przeciwnikiem
Kościoła Katolickiego. ... Po tygodniu Cezare wrócił do Ojca Pio, który
tym razem nakazał mu wyjazd do Lourdes. ... Festa przyznał się do wiary
katolickiej i publicznie odciął się od współbraci z loży. Przedstawiciele
loży masońskiej wykluczyli go ze swoich szeregów.
Nasza Arka Miesięcznik
Rodzin Katolickich, nr 1, str. 14.
Przeciwko
wyświetlaniu filmu "Dogma"
W Niedzieli z 18 III 2001 r. str. 31 opublikowano
fragmenty listu członków Klubu Inteligencji Katolickiej mieszkających w
Gliwicach, którzy domagają się zaprzestania wyświetlania tego filmu w ich
mieście.
Europejska droga
krzyżowa w Katowicach
Europejska, bo Katowice leżą około 200 km
na południe od środka Europy.
Europejska, bo nawiązuje do przeszłości,
teraźniejszości i przyszłości ludzi tej ziemi.
Europejska, bo Jezus Chrystus jest Panem
Europy i jest solidarny zarówno z tymi, którzy odrzucili normy społeczne
(więźniowie), jak i tymi, których te normy odrzucają (bezdomni, bezrobotni).
W dniu 6 kwietnia A.D.
2001 obyło się tradycyjne już nabożeństwo drogi krzyżowej ulicami Katowic;
od krzyża - pomnika przed kopalnią Wujek do pomnika Powstań Śląskich. Uczestnicy
nabożeństwa już nie szli jak kiedyś - chodnikami, ale ulicami, prowadzeni
przez radio - wóz policyjny i kompanię honorową Policji - zwrócił na to
uwagę proboszcz parafii Chrystusa Króla w Katowicach ks. Stanisław Puchała,
który przewodniczył nabożeństwu. Za policją niesiony był krzyż, któremu
towarzyszyli harcerze z pochodniami.
Przy drugiej stacji
rozważanie prowadził KIK w Katowicach: "Narodziny i śmierć. Dwa krańce
życia, między którymi wiara, nadzieja i miłość mają mnie prowadzić do Tego,
Który w geście przygarnięcia i miłości rozpostarł ręce na Krzyżu. Ta miłość
Boga do człowieka ma mi być lekcją mego stosunku do świata - do tego, co
mnie otacza - do drugiego człowieka. Źródło tej miłości leży u moich narodzin.
W tym, co otrzymałem od Niego najcenniejszego - w rodzinie. Jest w niej
i poprzez nią w całym ciągu pokoleń przekaz tradycji i wierności przyjętym
zasadom i wierności Bogu. W niej - w rodzinie - uczymy się brać i zarazem
dawać. Ona daje oparcie i wzór przez całe życie. Uczy jedności z drugimi,
braterstwa i zrozumienia. A ta moja wiara, nadzieja i miłość niech mi pozwolą
- daj Panie Jezu - proszę, - znaleźć kiedyś miejsce w Twoich ramionach.
Wierzę w to w pełni nadziei i miłości tak, jak św. Paweł i powtarzam za
Nim: z tych trzech - największa jest miłość."
Rozmyślanie przed pałacem
młodzieży prowadziło Stowarzyszenie Rodzin Katolickich Archidiecezji Katowickiej.
Ze śpiewem pieśni "W krzyżu cierpienie" dochodziliśmy do aresztu przy ul.
Mikołowskiej. I jak dobry przewodnik ks. Stanisław Puchała znowu objaśniał
gdzie jesteśmy, że w tym miejscu dwukrotnie był więziony Sługa Boży ks.
Franciszek Blachnicki. Wezwał do modlitwy za więźniów i zachęcił, aby więźniowie
włączyli się do modlitwy. Rodzina Katyńska modliła się przy kościele garnizonowym,
w pobliżu którego na skwerze powstanie pomnik katyński - objaśniał ks.
Puchała.
Prosiliśmy o wszystkie
ważne dla człowieka sprawy: przy ósmej stacji o "świadomość odpowiedzialności
za Ojczyznę", przy dziewiątej o "odpowiedzialność za słowo w mediach",
dziękowaliśmy za "apostołów prawdy". W pobliżu dworca kolejowego rozważania
dziesiątej stacji prowadzili klerycy Wyższego Seminarium Duchownego - modliliśmy
się za bezdomnych. Przed teatrem Stanisława Wyspiańskiego rozważania prowadzili
aktorzy: "... by byli wierni Twoim przykazaniom, ... naucz nas świętych
swoich dróg i od niewiary strzeż nas Panie".
"Tam, po lewej stronie
jest pomnik harcerzy śląskich" - kontynuował objaśnianie geografii i historii
Katowic ks. Stanisław Puchała. Rozmyślania w tym miejscu prowadzili harcerze.
Stację trzynastą przeżywaliśmy przed Muzeum Śląskim, w którym jest wystawa
poświęcona męczeństwu kapłanów śląskich w okresie okupacji niemieckiej
i latach powojennych. Rozmyślania przygotowali nauczyciele z Bogucic, którzy
w kilku zdaniach przypomnieli historię Śląska; odbudowa w 1922 r., wrzesień
1939 r., kiedy to ponownie obca dłoń sięgnęła po Katowice, ... i nie oddamy
ziemi, skąd nasz ród, ... niedziela jest Boża i nasza, ... oto jesteśmy
Ojczyzno, z wiarą nadzieją i miłością. ... abyśmy zawsze pozostali wierni
nauce Chrystusa ... Pod Twoją obronę...
Idąc rozważaliśmy tajemnice
różańca. Przed stojącym między skrzydłami pomnika Powstań Śląskich krzyżem
modliliśmy się: Zdrowaś Maryjo... Jezus, który był za nas cierniem ukoronowany.
Święta Maryjo ... Stacja XIV; Ojcze, przebacz im, bo nie wiedzą co czynią
... nauka z krzyża jest największą nauką miłości, ... Panie, nasz naród
przechodzi swoistą drogę krzyżową, ... władza jakby zapomniała o ludziach,
... aby wszyscy Polacy ze spokojem chleb jedli. Spraw, aby każdy przyjął
Ciebie za Pana i Zbawiciela. Aby wszyscy poszli za Tobą ... Ojcze Nasz
...
Po drodze do uczestników
nabożeństwa dołączył ks. arcybiskup Damian Zimoń. Po zakończeniu nabożeństwa
przemówił nasz arcypasterz: "Bracia i Siostry, 80 lat temu na Śląsku działy
się wielkie rzeczy; plebiscyt i III Powstanie. ... Droga Młodzieży, jesteście
przyszłością Narodu i Kościoła... myślę tutaj o człowieku naszej ziemi,
o Wojciechu Korfantym. Jest nam jeszcze stale nieznany. Jego nauka, pisma
są wydobyte ze społecznej nauki Kościoła - Wojciech Korfanty jest jednym
z najlepszych w tamtych czasach znawcą społecznej nauki kościoła..." Na
zakończenie ks. arcybiskup przypomniał, że Ojciec Święty woła o "globalizację
solidarności" i udzielił błogosławieństwa krzyżem podarowanym przez biskupa
z Iwanofrankowska (Stanisławowa) w Ukrainie. Śpiewem "Zbawienie przyszło
przez krzyż ... i chodźmy zbawiać świat kolejny już wiek ..." zakończyliśmy
katowicką drogę krzyżową.
Stanisław Waluś
MIESZKANIE
NA WŁASNOŚĆ
15 marca 2001 roku rozpoczęły działalność punkty
informacyjno-konsultacyjne dla osób zainteresowanych przeniesieniem prawa
własności mieszkań spółdzielczych na siebie oraz sposobem postępowania
przy wykupie mieszkań lokatorskich, zgodnie z ustawą z 15 grudnia 2000
roku o spółdzielniach mieszkaniowych (Dz.U. nr 4 z 23 stycznia 2001 poz.
27).
Gliwice - Obywatelskie
Stowarzyszenie Uwłaszczeniowe przy kościele OO. Redemptorystów p.w.
Krzyża
Świętego, sala przy ul. Daszyńskiego 4, czynne we wtorki w godz. 9.30-11.00.
Tychy - Obywatelskie
Stowarzyszenie Uwłaszczeniowe, ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 1 (przy
kościele św. Krzysztofa), czynne w piątek i w niedzielę w godz. 9.00-19.00.
Nasz Dziennik, 30 IV - 1 V 2001, str. 10-11.
PIELGRZYMKA KIK DO SANKTUARIUM
MATKI BOŻEJ BOGUCKIEJ 20.05.2001 A.D.
Organizatorami pielgrzymki
są KIK w Katowicach, Kraina Katowicka Związku Górnośląskiego i Stowarzyszenie
Rodzin Katolickich Archidiecezji Katowickiej. Wyjście sprzed lokalu Klubu
o godz. 15.00. Msza św. w kościele św. Szczepana w Bogucicach o godz. 18.00.
XXI PIELGRZYMKA
KIK NA JASNĄ GÓRĘ
Pielgrzymka odbędzie się 9 czerwca. Program:
godz. 10.00 - Msza św. koncelebrowana przez Kapelanów KIK w Auli Jana Pawła
II pod przewodnictwem biskupa Antoniego Długosza (Częstochowa), godz. 11.30
- 13.30 - Wykłady w Auli Jana Pawła II, godz. 13.45 - Modlitwa i złożenie
kwiatów przed pomnikiem Prymasa Kardynała Stefana Wyszyńskiego, godz. 14.00
- Droga Krzyżowa na wałach jasnogórskich (prowadzi KIK Kielce), godz. 15.00
- Nabożeństwo w kaplicy Matki Bożej kończące Pielgrzymkę.
WRZEŚNIOWE
REKOLEKCJE WYJAZDOWE ODBĘDĄ SIĘ WYJĄTKOWO W BRENNEJ A NIE W KOKOSZYCACH
- ZE WZGLĘDU NA REMONT DOMU REKOLEKCYJNEGO. TERMIN 28 - 30 WRZEŚNIA 2001
R. REKOLEKCJE BĘDZIE PROWADZIŁ KS. HERBERT HLUBEK.
Składki: Od osoby pracującej
2 zł miesięcznie, od osoby niepracującej - 1 zł, wpisowe 2 zł.
Konto: Górnośląski Bank Gospodarczy
SA I/O Katowice 15601108-4734-2700-11
Biblioteka klubowa: Czynna
w każdy pierwszy i trzeci wtorek miesiąca w godzinach 16-17. Serdecznie
zapraszamy.
Informacje o KIK w internecie:
index.html
Informacje o Radzie Porozumienia KIK w internecie: http://porozumienie.kik.opoka.org.pl/
Dyżur w siedzibie Klubu w Katowicach (ul. Wita Stwosza 16, Katowice): we
wtorek od godz. 16 do 17, w piątek od godz. 17 do 18.
Redagują: Marta Łabno, Stanisław Waluś. Nakład: 350.
Adres do korespondencji: Klub Inteligencji Katolickiej w Katowicach, 40-954
Katowice 2, skr. poczt. 376.
Administrator strony /webmaster/: Antoni Winiarski, E-mail:
awini@us.edu.pl, http://uranos.cto.us.edu.pl/~awini/index.html